En guide till billig student Sushi

 
Är relativt (vädldigt nöjd)  över första försöket till att skapa sushi som är både gott, billigt och går att ta med sig som matlåda. Utan att man behöver sitta med pinnar och förstöra hela "Benton" (matlådan) 
Som tjej kan jag inte säga att jag har med mig den bästa och mest kreativa matlådan till campus. Brukar nöja mig med något äpple som snacks och  lite bönor i burk. Och som tidigare sushi lover har det under senaste åren blivit att jag bara köpt sushi 1-2 gånger per år. Det här går inte tänkte jag bara och kom då på när jag och några kompisar bodde i Oz- landet under köpte vi alltid sushirolls med alla möjliga innehåll. Detta  blev för mig en ersättning istället för subway. Detta kan jag väl också klara, ja fan det kan jag. 
Blev lyckat. - istället för sådan där dyr sushi ris köp grötris och sen kan man ha toniskröra inuti med gurka,tomat. Eller annat gott som man är sugen på- Och vill man inte vill köpa dyr wasabi köp bara pepparot på tubb istället. Funkar bra om man ska göra rullar. Det ändå man inte klarar utan är den japanska soyan,sjögräset och risvinägern. Här ska det ätas asiatiskt i veckor framöver. 
 
"Vem säger att man inte kan äta sushi varje dag. :) 
 

Kommentera här: